İHRACATIN TEMPOSUNU ARTTIRACAK 5 FORMÜL

Rekabetçilik ve adaptasyon… İhracatta sürdürülebilir büyüme sağlama adına iki önemli kavram.  Peki bu iki kavramı gerçekleştirmek için ne yapmak gerek? Dış pazarlarda satış ve ilişkilerinize ivme kazandıracak formüller içeriğimizin devamında.

 

Ürün Düzeyinizi Belirleyin!

 

Belirli bir sektör içinde birden fazla ürün skalasına sahip olabilirsiniz ancak ihracatını planladığınız ürünün açılmak istediğiniz pazarda nasıl bir tepkiyle karşılanacağını bilmeniz gerekir. İç pazarda olumlu taleplerle karşılanan ürün, dış pazarda çok farklı tepkilere maruz kalabilir. Bu durumu şansa bırakmamak için dış pazar hakkında datalar toplamalı, çeşitli B2B sitelerde hangi ürünlerin öne çıktığına dair dünya trendlerini takip etmelisiniz. Pazarlama stratejinizi, satış yöntemlerinizi değiştirebilirsiniz, ancak seçeceğiniz ürün, firmanızın dış pazarda tercih edilme nedenlerindeki değişmez kaynak olcaktır.

 

Büyüme Oranınızı Netleştirin!

 

Bir şirketin büyüme oranını arttırabilmesi, o firmanın diğer ülke ya da firmalarla rekabet edebilir olması ile ilgilidir. Her kuruluş ya da oluşum, rekabeti global boyutta düşünmeli, ancak bu küresel planlamalar gerçekçi boyutlarda olmalıdır. Sadece firmanızın değil adına ticaret yapmak istediğiniz ülkenin ticaret uzmanlaşma endeksini de göz önünde bulundurmalısınız. Ülke ekonomisinin refahı, planladığınız ihracatta sizin için önemli bir referans kaynağı.

 

Öncelikle firmanızın rekabet gücünün açılmak istediğiniz pazarla ne derecede uyum sağlayacağını planlamanız gerekiyor. Yapacağınız maaliyet hesabının bu noktada kritik bir önemi bulunmakta. Yüksek kar oranlarına ulaşmak istemeniz çok doğal bir talep olabilir ancak unutmayın, ilk etapta hedef pazarınızda kar marjından ziyade büyüme gücünüzü göz önünde bulundurmalısınız.

 

Tek Bir Pazara Bağımlı Kalmayın!

 

Mevcut pazarınızda işler istediğiniz gibi yürüse de unutmayın ki şirketlerin sürdürülebilirliği ülkelerin genel durumları ile bağlantılı ilerlemekte. Çalıştığınız pazarda olası bir problem ya da ekonomik durgunluğun belirmesi halinde o pazarda mevcudiyetiniz  için bir tehdit yaratacaktır. İhracatınızın bu durumdan olumsuz etkilenmemesi için alternatif planlarınızın dışında pazarınızı çeşitlendirmeniz gerekecektir.  Aynı zamanda farklı pazarlara açılmak yeni kültürlere ve taleplere sebep olacağından, üretimini yaptığınız farklı ürün gruplarınızı da  yeni pazarlarınızda sergilemek daha kolay olacaktır.

 

Ar-Ge ve İnovasyonu Dikkate Alın!

 

Toplumların üretim kapasitelerinin artması, beklenti ve ihtiyaçlarının değişmesi ve teknolojik yeniliklerin küresel gereksinim haline gelmesi ile Ar-Ge’nin önemi gün be gün artarken uluslararası rekabette güç kazanmak ve ekonomiye olan katkıyı büyütmek için de bu alanda yapılacak faaliyetlerin kritik önemi bulunmakta. Sürdürülebilir gelişmenin ana faktörlerinden Ar-Ge’ye yapacağınız harcamaların geri dönümü, aynı zamanda ihracat performansınıza yansıyacak.

 

Uluslararası Danışman Sağlayın

 

Tüm bu gerekenleri sağlamak için alacağınız her yardım ve destek etkili büyümenizi sağlayacak önemli faktörlerden bir diğeri.  Dış pazarlarda köklü bir marka yaratmak ve bu markayı dünya gereksinimleri dâhilinde koruyabilmeniz için AIESEC, şirketinize kurumsal çözüm yolları sunuyor. Global Talent Programı ile tam zamanlı profesyonel iş tecrübesi sunacak olan genç çalışanlar, hedef pazarınız hakkında doğru yöntemlerle pazar araştırması yapacak, ürününüzün uluslararası alanda pazarlama ve satışını gerçekleştirecekler. Ayrıca iş tanımları dâhilinde kurumsal ilişkilerinizi geliştirmenize yardımcı olurken, aynı zamanda uluslararası alanda rekabet ve adaptasyon sürecinizde fark yaratmanızı sağlayacak.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *