KOSGEB İnşaat Sektörünü Destekliyor

Hükümetin KOSGEB aracılığıyla KOBİ’lere sağladığı destek programı,  çok sayıda küçük ve orta büyüklükteki işletmenin temelini belirliyor. İnsan kaynakları sitesi eleman.net’in sisteminde kayıtlı 180 bini aşan firma arasından oluşturmuş olduğu verilere göre ise son beş yılda KOBİ sayısında % 819’a varan bir artış görülürken, sektörel bazda %8,17’lik payı alan inşaat sektörü ilk sırada yer aldı. Sağlanan desteklerin verimli bir şekilde uygulanabilmesi adına aşağıdaki tavsiyelere bir göz atmanızı öneririz!

 

KOBİ’nizi Büyümeye Açın!

 

İnşaat sektörünün %70’ini oluşturan KOBİ’lerin büyük ölçekli şirketlere göre resmi süreçlerle daha az uğraşmaları, istihdam için gerekli olan yatırım miktarlarının daha az olması ve yöneticilerin müşteri ve çalışanları ile daha yakın ilişkiler sergileyerek verimli çalışma ortamları sergileyebilmeleri avantajları arasında. Pazarlama kabiliyet ve imkânlarının sınırlı olması, uzman personel istihdamının yeterli olmaması ve teknolojik gelişmelere yeterli para ve zaman ayıramamaları gibi olumsuz faktörler ise KOBİ’lerin büyüme yolundaki başlıca engellerinden bazıları. Bu durumdan minimum ölçüde etkilenmek ve dahası durumu fırsata çevirmek için inşaat sektörünün farklı alan ve uzmanlık dallarından oluştuğu faktörünü göz önünde bulundurmalısınız. Sektörü ve kendi şirketinizin yapısını doğru analiz ederek uzmanlık alanınızı belirlemeli ve niş pazarlara yönelmeli, uzmanı olduğunuz belli bir ürünün satış ve pazarlamasını yapmalısınız.

 

Stratejik İşbirlikleri Yapın!

 

Son yıllarda KOBİ’lerin aralarında oluşturdukları stratejik işbirliklerinin sektörde yaygınlık kazanmaya başladığı ve sağlıklı ilerletildiğinde verimli sonuçlar alındığı görülmektedir. Bu işbirlikleri sayesinde yeni finansal kaynaklar, pazarlar ve kanallar sağlanmakta, maliyet paylaşımı ile birlikte maliyetlerde azalma kaydedilmektedir.  Belirli bölgelere yoğunlaşarak kutuplaşma yaratmak yerine, diğer firmaların faaliyetlerini takip ederek ve dahası stratejik işbirlikleri oluşturarak hem kendi firmanızın hem de bulunduğunuz bölgenin kalkınmasına katkıda bulunabilirsiniz.

 

Firmanızı Fuarlarda Gösterin!

 

Dış dünyayı takip etmek ve müşteri takibi yapabilmek adına inşaat ve yapı fuarlarına göstereceğiniz katılım, size pek çok avantaj sağlayacaktır. Fuarlarda kendi güncel çalışmalarınızı ve durumunuzu müşterilerinize sergilerken, aynı zamanda siz de rakiplerinizin son durumunu takip edebilirsiniz. Güven ve itibarınızı arttırmanın en uygun olduğu platformlardan biri olan fuarlarda yeni müşteriler kazanırken, sizi dış pazara yöneltebilecek ihracat imkânları bulabilirsiniz.
Kasım Ayı’nda 21.si düzenlenen yapı sektörünün en önemli fuarlarından Yapı Fuarı – Turkeybuild İzmir’e 350’yi aşkın firma ile 30 bin ziyaretçi katılım gösterirken, fuar kapsamında yeni alışverişler, yeni iş ve işbirlikleri yaratma fırsatı bulundu.

 

Uluslararası Alanlara Açılın!

 

KOBİ’ lerin uluslararası pazarlara yönelememeleri, dil bilen çalışan istihdam edememeleri, pazarın gerektirdiği hukuksal işlemleri araştıramamaları, yetersiz pazar araştırmaları ve ihracat konusunda alanında uzman kişilerle çalışamamaları gibi sebeplerden kaynaklanmaktadır. Tam da bu noktada AIESEC, Global Talent Programı ile alanında uzman, hedef pazarınızın ihtiyaçlarından ve dilinden anlayan, yenilikçi genç çalışanlar ile pazarlama ve satış faaliyetlerinizde size çözüm yolları sunmaktadır. Alanında yetkin yabancı çalışanlar ile diğer KOBİ’lerin arasından sıyrılıp, fark yaratacak hikâyenizi oluşturabilirsiniz.

 

 

0 cevaplar

Cevapla

Tartışmaya katılmak ister misiniz?
Katkı yapmaktan çekinmeyiniz!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir