Muhteşem Hindistan Tecrübem

Ayçe-AIESEC-Global-Volunteer-Hindistan-Tecrübesi

Merhaba. Ben Ayçe. Yeni yerler görmeyi ve başka kültürleri tanımayı her zaman çok sevmişimdir. Hindistan’a da AIESEC sayesinde gitme fırsatı buldum ve iyi ki gitmişim dediğim bir deneyim oldu benim için. Öncelikle biz oraya bir veteriner kliniğinde çalışmaya gittik ve birkaç hafta çalıştık fakat bazı aksilikler yaşadığımız için daha sonra projemizi değiştirdik ve köy köy gezerek kültürlerini tanıdık ve onlara da bizim kültürümüzü anlatmaya çalıştık. Yoga dersi aldık ve bu benim için çok güzel bir deneyimdi. Her zaman yoga öğrenmek istemiştim ve bunu yoganın merkezinde öğrenmek benim için çok güzel ve özeldi. Gezdiğimiz köylerde bazı zamanlar oralarda yaşayan ailelerde kaldık ve çok güzel ağırlandık. Daha sonra projemiz bittiğinde arkadaşımla çantamızı aldık ve şehir şehir gezdik yaklaşık 11 şehir kadar.

Hindistan gerçekten birçok dini ve kültürü içinde barındıran ama bundan hiçbir rahatsızlık duymadan birlikte uyum içesinde yaşamak konusunda bence tüm dünyaya örnek olacak bir ülke. Zengini fakiri villalarda oturan insanlar ve barakalarda çadırlarda yaşayan insanlar dip dibe yaşıyorlar ve bundan kesinlikle rahatsızlık duymuyorlar. Bazı şeyler bize garip gelse de onların bu düzene çok güzel ayak uydurduklarını gördüm. Mesela ülkede genelde trafik ışığı görmek imkansız sürekli korna çalarak arabalar ilerliyor. Yaşadıkları ortamın güzel, lüks olmasına çok önem vermiyorlar. Genelde kazandıklarını gezmek için harcadıklarını fark ettim. Onlar için düzen ve temizlik çok önemli değil. Bize her zaman mutlu olun ve hep gülümseyin diyorlardı gittiğimiz yerlerdeki insanlar. Yoga yaparken hocalarımızla ve diğerleriyle sürekli “om shanti” diyorduk. Bir veteriner hekim adayı olarak en çok dikkat ettiğim şey hayvanlarla iç içe yaşamayı çok güzel benimsedikleriydi. İneklerin onlar için önemini biliyordum tabi ki ama maymunlarla da iç içe yaşamalarını çok sevmiştim. Bir gece oteldeyken odamızın balkon kapısını bir maymun çaldı. Hatta Monkey Temple‘a gittiğimde maymunlara yemek verme ve onları sevme fırsatı buldum. Jaipur’da filleri sevme fırsatı buldum hatta onlarla bir gezintiye bile çıktım

Maunt Abu’da yoganın insanlar için önemini daha yakından tanıma fırsatı buldum. Rishikesh’e gittiğimde ise her yerden gelen turistler vardı ve herkes yoga yapıyor, doğayla iç içe bir hayat sürüyordu İnsanın ruhunu dinlendirmesi ve kendi içine dönebilmesi için harika bir ortamı vardı. Golden Temple’a gittiğimde ise oranın insanlar için önemini daha yakından görme fırsatım oldu. Hayatımda ilk ve en uzun tren yolculuğumu Hindistan da yaptım, evet bir şehirden diğerine gitmek için 36 saat tren yolculuğu yaptım ve Goa‘ya gittim.

Ayçe-AIESEC-Global-Volunteer-Hindistan-Tecrübesi

Ben Hindistan da 70 gün kaldım ve hala görüştüğüm harika arkadaşlıklar ve hayatım boyunca unutmak istemeyeceğim güzel anılar biriktirdim

Ayçe Eroğlu, Baroda, Hindistan

0 cevaplar

Cevapla

Tartışmaya katılmak ister misiniz?