Peru ile İhracattaki Son Gelişmeler

26-28 Ağustos 2015 tarihleri arasında Lima, Peru’da 32,594 ticari ziyaretçinin iştirak etmesi ile gerçekleştirilen Expoalimentaria Genel Gıda Fuarı’na Türkiye‘den İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamülleri İhracatçıları Birliği, 9 Türk firması ile birlikte katılım gösterdi. Daralan iç pazar payı ile birlikte yeni bölge arayışlarına giren Türk ihracatçılar, Peru’da kendi ürünlerini tanıtma imkanı buldu. Birliğin Başkanı Zekeriya Mete, Peru’nun konumu açısından Türkiye ile ihracat yapmak için en uygun Güney Amerika ülkesi olduğunu vurgularken, yapılacak ihracatın 2 sene içerisinde 50 milyon dolara ulaşacağını hedeflediklerini belirtti.

 

Türkiye – Peru dış ticaretine bakıldığında ticaret hacminin son 5 yıldır artış gösterdiği, ancak Peru’nun ihracat açısından önde olduğu görülmektedir. Sektörel bazda incelendiğinde ise 2014 verilerine göre Türkiye, Peru’nun kuru meyve ithalatında %75 lik pazar payı ile ilk sırada yer almakta. Şekerin anavatanı olarak kabul edilen Peru’ya yapılacak bu büyük ölçekli ticaretin başarılı olma nedenlerini merak ediyorsanız bu yazımız sizin için.

 

Ürününüzü Belirleyin!

 

 

Belirli bir sektör içinde birden fazla ürün skalasına sahip olabilirsiniz ancak ihracatını planladığınız ürünün açılmak istediğiniz pazarda nasıl bir tepkiyle karşılanacağını bilmeniz gerekir. İç pazarda olumlu taleplerle karşılanan ürün, dış pazarda çok farklı tepkilere maruz kalabilir. Bu durumu şansa bırakmamak için dış pazar hakkında datalar toplamalı, çeşitli B2B sitelerde hangi ürünlerin öne çıktığına dair dünya trendlerini takip etmelisiniz. Pazarlama stratejinizi, satış yöntemlerinizi değiştirebilirsiniz, ancak seçeceğiniz ürün, firmanızın dış pazarda tercih edilme nedenlerindeki değişmez kaynak olcaktır.

 

Gücünüzü Belirleyin!

 

 

Bir şirketin karlılığını arttırabilmesi, o firmanın diğer ülke ya da firmalarla rekabet edebilir olması ile ilgilidir. Her kuruluş ya da oluşum, rekabeti global boyutta düşünmeli, ancak bu küresel planlamalar gerçekçi boyutlarda olmalıdır. Sadece firmanızın değil adına ticaret yapmak istediğiniz ülkenin ticaret uzmanlaşma endeksini de göz önünde bulundurmalısınız. Ülke ekonomisinin refahı, planladığınız ihracatta sizin için önemli bir referans kaynağı.

 

Öncelikle firmanızın rekabet gücünün açılmak istediğiniz pazarla ne derecede uyum sağlayacağını planlamanız gerekiyor. Yapacağınız maaliyet hesabının bu noktada kritik bir önemi bulunmakta. Yüksek kar oranlarına ulaşmak istemeniz çok doğal bir talep olabilir ancak unutmayın, ilk etapta kar marjından ziyade rekabete devam edebilme gücünüzü göz önünde bulundurmalısınız..

 

Fiyatlandırma Yapın!

 

 

Fiyatlandırma, bir şirketin kar marjını ve dış pazarda sürdürülebilirliğini doğrudan etkileyen ihracat planlamasındaki en kritik noktalardan biridir. Öcelikle, fiyatlandırma amacını belirlemek, firmanızın fiyatlandırmadaki ilk adımı olmalıdır. Bu amaçlar kar maksimizasyonundan, fazla üretim kapasitesini kullanmaya kadar değişiklik gösterebilirken, göz önünde bulundurmanız gereken faktörler de bu nedenlere bağlı olarak oluşacaktır.

 

Fiyatlandırma oluşturmak aynı zamanda, ihracattaki diğer unsurlarla birlikte ele alınması gereken bir işlemdir. Peru ile iki sene içerisinde 50 milyon dolarlık bir alışveriş hedefleyen Türk ihracatçılar, en uygun ihraç fiyatını belirlemek için şüphesiz, ürün, satış ve dağıtım maaliyetleri, ürün kalitesi ve imajı gibi kontrol edilebilir fiyat faktörleri ile hedef pazardaki arz ve talep, fiyat düzeyi ve rekabet gibi bağımsız fiyat faktörlerini hesaplamak durumundaydılar.

 

Pazara Hakim Olun!

 

 

Dış pazarda hâkimiyeti arttırıp, pazarın en iyisi olmak… Uzak bir hedef değil.  Günümüz koşullarında oluşturacağınız ihracat stratejilerinin çağı yakalaması ve değişen koşullara ayak uydurabilecek esnekliğe sahip olması, sizi en iyiye götürecek kapıyı açacaktır. Yaratıcılık odaklı ve yeniliklere açık bir kadro ile uluslararası pazarlarda avantajlı bir konumda bulunabilirsiniz. AIESEC, Global Talent Programı kapsamında sağlayacağı genç ve dinamik yabancı çalışanlar ile hedef pazarınızda planladığınız yatırımları daha hızlı ve kolay bir şekilde yapmanızı sağlıyor. Dış pazarda beklentilerinizi karşılayabilmek için Global Talent ile siz de kendi başarı hikayenizi oluşturabilirsiniz.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *