Amazon’da E-ticarete Başlama Rehberi Serisi

Amazon’da e-ticarete başlamak bir başka deyişle Amazon’da mağaza açmak ve satışla ilgili merak edilenleri bir rehber olarak bölümler halinde sizler için hazırladık.Dünyanın en büyük e-ticaret firmalarından biri olan Amazon ülkemizdeki faaliyetlerine Eylül 2018’de başlamıştı.Şimdi gelin birinci bölümden başlayalım.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Serisi

Bölüm 1

Amazon Hakkında

1994 yılında Jeff Bezos tarafından kurulan ve ilk başlarda internet üzerinden kitap satışları üzerine odaklanan Amazon, zaman içerisinde ilk önce Amerika’nın sonrasında da dünyanın en büyük online perakendecilerinden biri haline geldi.Evet burayı hepimiz biliyoruz.

Peki Amazon Nasıl Çalışır?

Amazon’un çalışma prensibi iki farklı şekildedir.İlk olarak kendi tedarik ettiği ve depoladığı ürünleri kendi ismiyle satışa sunar. Bu noktada kullanıcılar ürünleri doğrudan Amazon’dan almaktalar. Bir diğer yöntemde ise şirketler, Amazon üzerinde bir satıcı hesabı açarak kendi mağazalarını oluşturabiliyor ve burada kendi ürünlerini listeleyerek, Amazon’un kullanıcılarına ulaşabiliyorlar.

Amazon’da satıcı hesabı olan kullanıcılar, Amazon’un kendi kargo sistemlerinden yararlanabildikleri gibi, ürünlerini kullanıcılara kendileri de gönderebiliyor.Bunun yanı sıra Amazon’da satış yapanlar, Amazon’un kendi reklam özelliklerinden yararlanarak, mağazalarını üst sıralara çıkartmak için çalışmalar da yapabiliyorlar.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Serisi

Bölüm 2

Neden Amazon’da Mağaza Açmalısınız?

Amazon, kullanıcı memnuniyeti ve müşteri hizmetleri konusunda isim yapmış firmalardan biri ve tabii ki dünyanın en büyüğü olması nedeniyle de güçlü bir firma. Burada bir mağaza açmanız ve ürünlerinizi burada listelemeniz, güçlü bir firmayı arkanıza almanıza yardımcı olacak etkenlerden biri.Türkiye’de birçok şirket ve kullanıcı Amazon’un fırsatlarından vazgeçmiyor.Kendi mağazanızı açmanız, firmanızın yeni bir kanal üzerinden satış yapmasına imkan tanıyacaktır.

Peki Ya Avantajlarınız?

%100 Tüketici Güveni

Amazon kullanıcıları, buradan alacakları servisten memnun kalacaklarını ve herhangi bir sorun olması durumunda Amazon’un onlara çözüm sağlayacağını bildikleri için, buradaki ürünlere ve yapacakları alışverişlere güvenirler. Bu da sizin firmanız üzerinden de güvenle alışveriş yapılmasını sağlar.

%100 Amazon Altyapısı

Amazon’un altyapısı, ödeme seçenekleri, kargo alternatifleri ve kullanıcı dostu arayüzü bunun yanı sıra Amazon’un arama motorlarındaki sayfa otoritesi de arama sorgularında mağaza ve ürün sayfalarınız için ekstra bir artı kazandırır.

%100 Hedef Kitleye Ulaşım İmkanı

Amazon’u kullanan milyonlarca kullanıcı bulunuyor. Türkiye’de geniş kitlelere zaten ulaşmış olsa da zaman içerisinde Amazon’un Türkiye’deki gücü daha da artacak. Burada mağazanızın olması online alışverişlerde Amazon’u tercih eden hedef kitleye ulaşmanıza yardımcı olur.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Serisi

Peki Ya Dikkat Etmeniz Gerekenler?

Ciddi Rekabet Oranı

Amazon üzerinde birçok farklı satıcı olduğu için rekabet de bir hayli yüksek tabi. Benzer ya da aynı ürünleri satan diğer firmaların rekabette önüne çıkabilmek için ekstra reklam çalışmalarına bütçe ayırmanız, müşteri memnuniyetini yüksek tutmanız ve ürünlerle ilgili yorum sayılarınızı artırmanız gerekir. Bu nedenle ciddi bir emek göstermelisiniz.

Mağaza Bedeli ve Komisyon Ücretleri

Profesyonel satıcı hesabı açtığınızda aylık belli bir miktar mağaza ücreti ödersiniz. Bunun yanı sıra yaptığınız satışlar sonrasında ürün kategorisine göre Amazon’a farklı oranlarda komisyonlar ödemeniz gerekir. Bu da kârınızın düşmesine neden olabilir.

Müşteri İlişkilerinizi Geliştirme İmkansızlığı

Amazon, müşteri ilişkileriyle kendi ilgilendiği ve bu süreci kendi yönettiği için, müşterilerinizle bir ilişki geliştirmeniz ve sonrasında da bu müşterilere pazarlama çalışmaları yapmanız çok daha zor olacaktır. Bu markanız için sadık bir kitle oluşturmanızın önüne geçebilecek etkenlerden biri.

Bir Marka Kimliği Oluşturamazsınız

Amazon üzerinde satış yaptığınızda, normal bir satıcı olarak görüneceksiniz ve aynı ürünü sizden daha düşük fiyata satan başka bir satıcı sizden daha fazla satış yapacaktır. Bunun yanı sıra Amazon, sizinle aynı ürünleri satma kararı alırsa aynı zamanda Amazon’un kendisiyle de rekabet etmeye başlayacaksınız. Bu da kendi marka kimliğinizi oluşturmanın önüne geçerek, sadık kitleler yaratmanızı zorlaştıracaktır.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Serisi

Bölüm 3

Amazon’da Mağaza Açma Süreci

Amazon Mağaza Nasıl Açılır?

Öncelikle bir satıcı hesabı açmanız gerekiyor. Satıcı hesabı oluşturduktan sonra ürünlerinizi Amazon üzerinde listelemeye başlayabilirsiniz. Tabii ki satıcı hesabı oluşturabilmek için bazı bilgilerin girişini yapmanız ve bazı belgeleri temin etmeniz gerekiyor.

Gerekli Belgeler Nelerdir?

Amazon’da satıcı hesabı oluşturmak için aşağıdaki bilgi ve belgelere sahip olmanız gerekiyor:

  • Kredi kartı bilgileri:Satıcı hesap bakiyesinin yeterli olmadığı durumlarda, Amazon satış ücretlerinin tahsil edilmesi için kullanılmakta.
  • Telefon numarası: İletişimin sağlanması için gerekli.
  • Firma kayıt bilgileri: Firmanızı kayıt ettirebilmeniz için, İşletme türünü seçmeli, şirket sicil numarası, mersis ve şirket vergi numarası bilgileriyle beraber, şirket adres bilgileri gerekli.
  • İrtibatta olunacak kişinin bilgileri: Birincil irtibat kişisinin, kimlik bilgileri, Doğum tarihi ve yeri ile cep telefonu numarası gerekli.
  • Banka hesap bilgileri: Satışlardan elde edilen gelirin yatırılması için bir TL hesabının girişinin yapılması gerekir.
Satış Yapmak İçin Mağaza Açmak Gerekli Mi?

Amazon üzerinden satış yapmak için bireysel ya da profesyonel satıcı hesabı açmanız gerekmektedir. Maalesef mağaza açmadan satış yapma şansınız bulunmuyor.

Amazon’da Mağaza Açmak Ücretli Mi?

Amazon’da profesyonel satıcı mağazalarının aylık ücreti 99 TL olarak belirtilmiştir. Bu aylık mağaza bedellerinin yanı sıra satış başına farklı kategorilerde komisyon kesintileri de yapılmakta ayrıca Amazon’da ürün listeme işlemleri için herhangi bir ücret ödenmiyor. Mağaza sahipleri, sadece profesyonel satıcı modelindeki aylık ücreti ve satış sonrasındaki komisyon bedellerini ödemekle yükümlüler.

Amazon Komisyon Oranları

Amazon Türkiye üzerinde şu an 15 farklı kategoride ürün satışı yapılabiliyor.Ürün komisyon oranlarıyla ilgili güncel bilgilere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

Serinin devamında görüşmek üzere. Mutlu haftalar…

AIESEC Türkiye Blog
E-ticarete Amazon’da Başlama Serisi

Yazar hakkında

Hakan Dede

Hakan, 9 Ağustos İstanbul doğumlu.Tarih kitapları ve ekonomi makaleleri okumaktan çok zevk alıyor.Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde İngilizce Uluslararası İlişkiler okuyor. Netflix'te verimli vakit geçirmenin yollarını arıyor.Ona memleketini hatırlatan bağlamasıyla arasında özel bir bağ var.