Meraklısı İçin Dijital Pazarlama

Dijital Pazarlamaya en çok ihtiyaç duyduğumuz zamanlardayız. Koronavirüs sebebi ile birçok çalışma durdu ve neredeyse tüm işlerimize home-office olarak devam ediyoruz.. Neyse ki dijital pazarlama birçok firmanın imdadına yetişti. Online satışların önemi büyümeye devam ediyor, ancak birçok işletme için e-ticaret dijital pazarlama trendlerine ayak uydurmak zor oluyor.

Şimdi bir e-ticaret pazarlama optimizasyonu çağına dönüştük. İşletmeler bugün büyümeyi sürdürmek için yenilikçi stratejilere ihtiyaç duyuyorlar, bu da çevrim içi varlığını ikna edici ve ilgi çekici hale getirmek için çok önemli.

Dijital Pazarlama Nedir ?

Dijital Pazarlama, sosyal medya pazarlaması, arama pazarlaması ve e-posta pazarlaması gibi çevrim içi pazarlama taktiklerinden yararlanarak ürün ve hizmetleri teşvik etme ve satma eylemidir.

Dijital pazarlama sizi aynı kanallara sokar, böylece en iyi potansiyel müşterileriniz sizi görebilir, sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinebilir ve hatta sizin ve ürünleriniz veya hizmetleriniz hakkında daha fazla bilgi edinmek için sorular sorabilir.

Dijital pazarlama sihirli değildir ve iyi olmak için bir bilgisayar vızıltısı olmanıza gerek yoktur. Pazarın istediği bir ürün veya hizmet sunuyorsanız, bu kılavuzda öğretilen stratejileri kullanarak bunları dijital kanallarda başarıyla pazarlayabilirsiniz.

Neden Bir Dijital Pazarlama Rehberini Takip Etmeliyiz ?

İşletmeniz küçük veya büyük bir şirket olsun, bir dijital pazarlama uzmanı işinizde pazarlamanın geleceğini şekillendirmeye yardımcı olabilir. Ayrıca, bir dijital pazarlama uzmanı, ürün veya hizmetlerini pazarlamak için dijital kanalları kullanarak hedef kitleye etkili bir şekilde iletişim kurabilir. Birçok dijital pazarlamacı, arama motoru optimizasyonu (SEO), e-posta pazarlaması veya sosyal medya gibi belirli bir alanda da uzmanlaşmıştır.

Inbound Marketing

Inbound Marketing, aktif olarak piyasada olan potansiyel müşterileri işletmenize getirmek için tasarlanmıştır. Kişilere içeriğinizi göstermek için zorlamak yerine, baktıklarında bulunmakla ilgilidir. Kişilerin aradıkları ürünü sizin onların ayağına götürmenize denir.

Pazarlama için bu daha kişisel bir yaklaşım, zaten satın almaya doğru ilk adımı atmış olanlara ulaşma avantajı vardır. Giden bir yaklaşım kullanmak yerine (stratejik olarak müşterilerin olacağı varsayılanlara reklam yerleştirmek), Inbound Marketing, halihazırda aktif olarak bir ürün hakkında bilgi arayan kişilere değer sağlar.

HubSpot / HubSpot Academy

2006 yılında Brian Halligan ve Dharmesh Shah tarafından kuruldu. Satış ve müşteri hizmetleri için bir Amerikan geliştiricisi ve yazılım ürünleri pazarlamacısıdır. Ajansların ajansıdır. Canlı sohbet ve müşteri desteği için araçlar sağlamayı amaçlamaktadır. Kasım 2016’da HubSpot, çeşitli dijital pazarlama eğitim programları sağlayan çevrim içi bir eğitim platformu olan HubSpot Academy’yi başlattı.

HubSpot Academy, aşina olmayanlarınız için; pazarlamacılar, satış temsilcileri, tasarımcılar ve geliştiriciler için en son endüstrinin en iyi uygulamalarını öğrenmek ve çalışmalarını sürekli olarak geliştirmek için çevrim içi bir öğrenme merkezidir. Akademi, e-posta pazarlaması, içerik pazarlaması, gelen satışlar ve çok daha fazlası dahil olmak üzere birçok farklı konuda hem düzenli kurslar hem de sertifikasyon kursları sunmaktadır. HubSpot Academy’nin kursları ve sertifikaları, dijital pazarlama endüstrisinde yer alan herkese yardımcı olmak için ücretsizdir.

HubSpot sertifikasyon kursları için, tüm dersleri ve sınavlar gibi diğer öğrenme materyallerini tamamladıktan sonra, öğrendiklerinizi test eden sertifikasyon sınavına gireceksiniz. Geçerseniz (genellikle %75’in üzerinde doğru olursa), bir sertifikanın yanı sıra LinkedIn profilinize her sertifika için ödül rozetleri ekleme seçeneğine sahip oluyorsunuz.

Unutmayın, çoğu sertifika yalnızca bir veya iki yıl boyunca geçerlidir, bu yüzden geri dönüp sık sık yeniden sertifika almanız gerekir; ama bu iyi! Kurslar yeni taktikler ve anlayışlara dayanarak düzenli olarak güncellenir, bu nedenle her yeni sertifikasyonda yeni bir şeyler öğreneceksiniz.

Göz at!

Kuno Creative

Kuno Creative, Cris Knniper tarafından 2000 yılında geleneksel bir pazarlama ve marka ajansı olarak kuruldu ve o zamandan beri yüzlerce şirketin büyümesini hızlandırmasına yardımcı olan lider bir küresel dijital pazarlama ajansı haline geldi.

Şu an Kuno Creative, içerik pazarlaması, talep oluşturma ve pazarlama otomasyonu yoluyla nitelikli satış fırsatları sunan tam hizmetli bir inbound pazarlama ajansıdır. 2009 yılından bu yana, ilk HubSpot ortaklarından biri olarak, Kuno Creative, başarılı bir şekilde devam ediyor.

Göz at!

Social Medya

Sosyal medya pazarlaması, sosyal ağ sitelerinin faydalarını web sitelerini teşvik etmenin bir aracı olarak kullanan, böylece onlara yönelik trafiği artıran ve kullanıcıların doğrudan tepkilerini öğrenen bir internet pazarlama türüdür.

Temelde web sitesi veya bağlı sosyal ağ sayfası daha aktif olduğunda, arama motorlarında web sitesinin konumu yükselir, yani ilk birkaç sonuç görülecektir anlamına gelir.

İnternet’te arama yapan kullanıcıların %90’ının arama motorunun ilk sayfasından başka bir yere bakmadığı ve %70’in sadece ilk üç sonuca tıkladığı gerçeği göz önüne alındığında, arama motorunun ilk sayfasındaki konumun bir Web sitesini optimize ederken çaba göstermenin tek hedefi olduğu açıktır.

Kurucu Joel Gascoigne tarafından Ekim 2010’da Birmingham’da gelişmeye başladı. Temmuz 2011’de kurucular, başlangıç girişimini Birleşik Krallık’tan Amerika Birleşik Devletleri’ndeki San Francisco’ya taşımaya karar verdiler ve Buffer bir kuruluşa dönüştürüldü. Şu anda CEO’su Joel Gascoigne ve Leo Widrich Gascoigne’dir.

Buffer bir sosyal medya yönetim aracıdır. Ve sosyal medya pazarlaması ile ilgili birçok kaliteli blogları vardır. Sosyal medyayı kullanarak hedef müşterilere nasıl ulaşılacağı konusunda birçok psikolojik araştırma ile ilgili yazıyorlar. İşletme sahiplerini ve pazarlamacıları anlamak ve onların yararına sosyal medya hakkında yardımcı olabilecek güzel yazıları da vardır. 

Göz At!

Hootsuite, 2008 yılında Ryan Holmes tarafından oluşturulan bir sosyal medya yönetim platformudur. Vancouver merkezli Hootsuite, Toronto, Bükreş ve Mexico City de dahil olmak üzere 13 noktada 1000’e yakın personeline sahiptir. Şirketin 175’ten fazla ülkede 16 milyondan fazla kullanıcısı var.

Çevrim içi markaları yönetmek ve Twitter, Facebook ve Mixi de dahil olmak üzere çeşitli sosyal medya hizmetlerine mesaj göndermek için yaygın olarak kullanılır. Ayrıca, blogları oldukça aktif ve her hafta birkaç yeni makale yayınlıyorlar. Bu yüzden bloglarındaki içerik pazarlamacılar için taze ve kullanışlıdır.

Göz at!

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)

SEO, Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir ve belirli bir arama motorunda (Google gibi) arama yaptığınızda web sitelerinin sıralamasının arkasındaki mantığı açıklar.

SEO, arama sonuçlarının organik (ücretli olmayan) bölümünde bir sitenin sıralamasını iyileştirmekle ilgilidir. SEO ile ilişkili ortak görevler arasında yüksek kaliteli içerik oluşturma, belirli anahtar kelimeler etrafında içeriği optimize etme ve geri bağlantılar oluşturma sayılabilir.

Neil Patel, New York Times’ta bir yazar, iyi bir pazarlamacı ve Başkan Obama ve Birleşmiş Milletler tarafından tanınan parlak bir girişimcidir. Crazy Egg, Hello Bar ve Kissmetrics’in kurucusudur. Ayrıca Amazon, NBC, GM, HP ve Viacom gibi şirketlerin gelirlerini artırmasına yardımcı oluyor.

SaaS (Software as a service) modelini benimsemeden önce Oleg Shchegolev ve Dmitry Melnikov tarafından bir SEO aracı ve bir tarayıcı uzantısı olarak kuruldu. SEMrush çevrim içi görünürlük ve pazarlama analitiği yazılım abonelikleri satan Boston merkezli bir hizmet (SaaS) şirketi olarak bir yazılımdır. Karlı anahtar kelimeler bulmaya özgü bir araç.

SEO, başarılı bir blogun ön planda olduğu bir zamanda yaşıyoruz. SEMRush, birçok yeni ve eski blogcunun sitelerini optimize etmek, izleyicilerinin istediği içeriği oluşturmak ve ziyaretçileri için daha iyi bir deneyim yaratmak için kullandığı bir programdır. Ne de olsa, blogunuz iyi optimize edildiğinde, hem daha fazla trafik hem de gelir elde etmeniz açısından iyi bir sonuç verecektir. 

Göz at!

2004 yılında Moz, oğlu ve annesi Rand Fishkin ve Gillian Müssig tarafından ‘SEOmoz’ olarak bir danışmanlık firması olarak kuruldu ve 2008 yılında SEO yazılım geliştirmeye geçti. Şirket, bir milyondan fazla küresel tabanlı dijital pazarlamacılar ve pazarlama ile ilgili araçlar içeren bir çevrim içi topluluk içeren bir web sitesine ev sahipliği yapıyor.

Moz, şirketlerin arama motorlarında sahip oldukları konumu ve sıralamalarını nasıl geliştireceklerini daha iyi görmelerine yardımcı olmak için anahtar kelime araştırması, bağlantı oluşturma, site denetimleri ve sayfa optimizasyonu anlayışlarını içeren SEO araçları sunar. Şirket ayrıca , bir web sitesinin arama motorlarıyla genel olarak uygulanabilirliğini tahmin etmek için birçok SEO şirketi tarafından sıklıkla kullanılan 1-100 arasında bir puan olan etki alanı otoritesini belirlemek için en yaygın kullanılan algoritmayı geliştirdi.

Göz at!

Content Marketing

İçerik pazarlaması, açıkça tanımlanmış bir kitleyi çekmek ve korumak için değerli, alakalı ve tutarlı içerik oluşturmaya ve dağıtmaya ve sonuçta karlı müşteri eylemlerini sürdürmeye odaklanan stratejik bir pazarlama yaklaşımıdır.

Kaliteli içerik pazarlaması genellikle yumuşak satış yaklaşımıdır. Aslında, neredeyse hiç pazarlama gibi görünmüyor, ancak bunun yerine tüketicilerin ihtiyaç duyduğu otantik bilgilere benziyor. Bu yüzden kişilere daha rahat ulaşılabiliyor.

CMI , içerik pazarlaması için önde gelen evangelist Joe Pulizzi tarafından kuruldu. Başta Junta42 olarak biliniyordu, Junta42, 2007 yılında içerik pazarlama eşleştirmesinde endüstri lideri olarak piyasaya sürüldü. Junta42 iyi bir hizmet olmasına rağmen, markaların ek içerik pazarlama eğitimine yetişemiyordu. Bu yüzden 2011 yılında CMI, içerik Pazarlama Dünyası ve CCO dergisini geliştirdi .

 İçerik Pazarlama Enstitüsü, kurumsal markaların zorlayıcı ve çok kanallı hikaye anlatımı yoluyla müşterileri nasıl çekeceğini ve tutacağını öğreten içerik pazarlama eğitim ve öğretim organizasyonudur.

Göz at!

Brafton’un İcra Kurulu Başkanı ve kurucusu Tom Agnew. Brafton’ın yöneticileri arasında Tom Agnew ve 14 kişi yer alıyor. Brafton, bloglardan, grafiklerden ve videodan SEO, sosyal ve daha fazlasına kadar hedeflenen içerik stratejileri geliştiren ve yöneten bir şirket içi içerik pazarlama ajansıdır. 

Brafton, sonuç üreten içerik oluşturmak için metriklere dayalı bir yaklaşım kullanan tek içerik pazarlama ajansıdır.  Müşteriler için SEO, sosyal katılım ve potansiyel müşterileri yönlendirmek için sonuç odaklı stratejiler ve içerik oluşturuyor. Sürekli video, bloglar, bilgi grafik ve web tasarımı dahil olmak üzere yeni medya formatları arasında uzmanlık sağlıyor.

Göz at!

Michael Brenner içerik pazarlama stratejisi, içerik geliştirme ve içerik pazarlama atölyeleri sağlayan Marketing Insider Group CEO’su. Başarılı pazarlama programları inşa ediyor. Siyaset, bütçe kısıtlamaları ve gerçek sonuçları göstermek için danışmanlık sağlıyor. Michael Brenner go-modern pazarlamacılar bugün için düşünce liderlerinden biridir. 

Göz at!

E-mail Marketing

E-posta, en popüler iletişim biçimlerinden biri haline geldi. 2010 yılında, dünya çapında gönderilen tahmini 90 trilyon e-posta vardı. Bu, her saniye gönderilen 2.8 milyon e-postaya bölünüyor. Bu sayılar devasa, ancak her formdaki postanın tarih boyunca ne kadar önemli olduğunu düşündüğünüzde şaşırtıcı değil.

Amerika Birleşik Devletleri posta servisi 1840’larda ülke çapında bir posta ağı oluşturduğunda, posta pazarlama için önemli bir araç haline geldi. Posta kutuları aracılığıyla insanlarla bağlantı kurmak, işletmelerin müşteri tabanının belirli bölümlerine özelleştirilmiş pazarlama mesajları sunmasına izin verdi. Şimdi aldığınız postanın çoğunun bir çeşit pazarlama mesajı içermesi muhtemeldir.

Bir Amerikan pazarlama otomasyon platformu ve bir e-posta pazarlama hizmetidir. Platform, 2001 yılında Ben Chestnut ve Mark Armstrong tarafından kurulan ve Dan Kurzius’un daha sonraki bir tarihte katıldığı bir Amerikan şirketi olan Rocket Science Group’un ticari adıdır.

MailChimp, bulut tabanlı bir web uygulamasıdır – hesabınıza giriş yapar, e-posta listelerinizi yönetir, e-postalarınızı tasarlar, gönderir ve sonuçlarınızı web tarayıcınız aracılığıyla takip edersiniz. Ücretli bir hizmet olarak başladı ve 2009’da bir freemium seçeneği ekledi. Bir yıl içinde, kullanıcı tabanı 85.000’den 450.000’e yükseldi. Mart 2020’de Mailchimp, Londra merkezli medya ve dergi şirketi Courier’i satın aldı. Satın alma, Mailchimp’in uluslararası alanda genişlemesine yardımcı oldu.

Göz at!

Getresponse’ın kurucusu ve CEO’su Simon Grabowski’dir. İlk ofisini Polonya’da kurulmuştur. GetResponse e-posta pazarlaması ve çevrim içi kampanya yönetimi platformu, girişimcilerin hedeflenen abone listeleri oluşturmasına ve yüksek etkili haber bültenleri, video e-postaları ve takip kampanyaları göndermesine yardımcı olur. Pazarlama otomasyonu, duyarlı e-posta tasarımı, yüzlerce kullanıma hazır e-posta şablonu, açılış sayfası yaratıcısı ve kullanışlı istatistiksel analiz araçları sunar.

Göz at!

Yukarıda bahsettiğimiz değerli isimleri muhakkak incelemenizi ve takip etmenizi öneririm. Çağımızın getirmiş olduğu çevrim içi özellik sayesinde birçok iş bugün daha kolay başarılabilmektedir. Ve bu isimler bu işleri en iyi şekilde yapanlar arasında. Dijital pazarlama haberlerine uyarılmak, sizi zaman içinde daha iyi bir pazarlamacı haline getirecek ve trendlerin gerisinde kalmanızı önleyecektir. Sağlıkla kalın. 😊

Yazar hakkında

Şule Uslu

Kocaeli Üniversitesinde Halkla ilişkiler ve tanıtım ile Uluslararası ilişkiler öğrencisiyim. İzmir'in Tire ilçesinde yaşıyorum. Düşünceleri paylaştıkça yeni düşüncelerin doğacağına inanıyorum ve bu yüzdendir belki de bir insan tanımanın bende ki önemi çok fazla.