Amazon’da E-ticarete Başlama Rehberi Seri 2

Amazon.com kısaca Amazon, Amerika Birleşik Devletleri merkezli bir e-ticaret ve bulut bilişim şirketidir. Gerek toplam satış hacmi, gerekse piyasa değeri açısından dünyanın en büyük alışveriş sitesidir. Hatırlarsanız daha önce yayınladığımız 3 bölümden oluşan ilk serimizde sizler için E-ticarete Amazon’da nasıl başlanacağına dair kısa bir giriş yapmıştık.Eğer henüz ilk seriyi okumadıysanız buradan ulaşabilirsiniz.İlk seriyi okudum, merakla ikinci seriyi bekliyorum diyorsanız gelin hep birlikte kaldığımız yerden devam edelim.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Seri 2

BÖLÜM 4

Amazon Mağaza Yönetimi

Amazon üzerinde mağaza açtığınızda ürünlerinizi burada listelemeniz tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de dijital pazarlama ve SEO çalışmalarına yatırım yapmanız, ürünlerinizin görünürlüğünü artırarak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Dijital Pazarlama ve SEO

Amazon üzerinde mağaza açtığınızda ürünlerinizi burada listelemeniz tek başına yeterli olmayacaktır. Bu nedenle de dijital pazarlama ve SEO çalışmalarına yatırım yapmanız, ürünlerinizin görünürlüğünü artırarak, satışlarınızı artırmanıza yardımcı olur.

Amazon reklamları: Amazon’un kendi platformu içerisinde ürünleri öne çıkartmanızı sağlayan PPC reklam modelleri bulunuyor. Bu reklam modellerinden yararlanarak, rekabetten öne çıkabilir; kullanıcıların arama sorgularında ürünlerinizin daha üst sıralarda görüntülenmesini sağlayabilirsiniz.

Adwords çalışmaları: Adwords reklam kampanyaları oluşturarak, Google üzerinden Amazon mağazanız üzerindeki ürünlerin sayfalarına reklamlar verebilirsiniz. Bu reklamlar sayesinde Amazon’daki ürünlerinizin görünürlüğünü artırarak, bu kampanyalarla satışlarınızı artırabilirsiniz.

Sosyal medya çalışmaları: Adwords kampanyalarında olduğu gibi sosyal mecralardaki hesaplarınız üzerinden de bu mecralara özel reklam kampanyaları oluşturarak, buradaki kullanıcıları Amazon’daki mağazanıza yönlendirecek reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

SEO çalışmaları: Amazon’a yüklediğiniz ürünlerin arama sorgularına daha iyi yanıt verebilmesini sağlamak için ürün sayfalarınızda temel SEO çalışmaları yapmanız faydalı olacaktır.

  • Ürün sayfa başlığında anahtar kelimeleri geçirmek, ürünün adı, modeli, rengi ve boyutu gibi detayları paylaşmanız faydalı olacaktır.
  • Ürün açıklamalarını orijinal bir şekilde hazırlamanız ve teknik detaylarla, kullanıcılara mümkün olduğunca fazla bilgi vermeniz hem alıcıların satın alma kararlarını etkiler, hem de sayfanızın değerini artırır.
  • Kaliteli ve yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız, ürün açıklamalarında ek fotoğraflara yer vermeniz ve varsa ürünle ilgili videoları bu sayfalara eklemeniz sayfanızın değerini daha da artırmanıza yardımcı olur.
AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Seri 2

BÖLÜM 5

Amazonda Satış Yapmak için E-ticaret Altyapısı Seçimi

Amazonda satış yapmak için doğru bir e-ticaret altyapısı seçmeli ve tam entegre olarak çalışmayı tercih etmelisiniz. Ürünlerin otomatik aktarımı ve doğru stok miktarlarının Amazon mağazanıza aktarılması en önemli konuların başında gelir.

Sadece Amazon üzerinde ya da diğer pazaryerlerinde bir mağaza açmak, işinizi büyütmek ve isminizi duyurmak için tek başına yeterli değildir. Amazon gibi pazaryerlerinde bir marka yaratmanız mümkün olmadığı gibi sadık müşteri kitleleri de edinmeniz bir hayli zordur. Bu nedenle de kendi markanızı yaratarak işinizi büyütebilmek için kendi e-ticaret sitenizi açmanız oldukça faydalıdır.

Kendi e-ticaret sitenizi açarken de yararlanabileceğiniz yollardan biri hazır e-ticaret altyapı paketlerinden birinden yararlanmaktır. Bu hazır paketler, web sitenizin altyapısını size sunarak, ürünlerinizi siteniz üzerinde listeleyerek, hızlı bir şekilde online satışlara başlamanıza yardımcı olur. Tabii ki birçok farklı e-ticaret paketi bulunuyor ve size en iyi çözümü ve hizmeti sunacak paketi bulabilmek için de bir takım konulara dikkat etmeniz gerekiyor. E-ticaret paketi seçerken şu konulara özellikle dikkat etmeniz de yarar var:

Ürün ve envanter yönetim araçları: E-ticaret siteniz üzerindeki ürünlerinizi rahat bir şekilde yönetebilmeli, ürün güncellemeleri yapabilmeleri, fiyatlarınızı kontrol edebilmeli ve farklı kategoriler altında ürünlerinizi etkili bir şekilde dağıtarak, kullanıcıların rahat bir şekilde ürünlerinize ulaşmalarını sağlamanız gerekir. Bu nedenle de seçtiğiniz pakette ürün yönetim araçları oldukça önemlidir.

Online pazaryerleriyle uyumluluk: Farklı bir satış kanalı yaratmak için online pazaryerlerinde de mağaza açmak istediğinizde seçtiğiniz e-ticaret altyapı paketinin bu entegrasyonları sağlaması gerekir. Böylelikle daha kolay ve hızlı bir şekilde bu mecralar üzerinde ürünlerinizi listeleyerek satışa çıkartabilirsiniz.

SEO uyumluluğunun bulunması: Seçtiğiniz altyapı aynı zamanda arama motorlarında da iyi bir performans göstermeli ve size SEO çalışmalarında kolaylık sağlayacak bir takım araçlar sunmalı. Böylelikle sitenize organik olarak daha fazla trafik çekerek, satışlarınızı artırabilirsiniz.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Seri 2

Blog ve e-posta yönetim araçları: E-ticaret sitenizde blog ve e-posta pazarlama çalışmaları yapabilmek için altyapınızın bu sistemleri de destekliyor olması gerekir. Bu uyumluluğun olmaması, müşterilerinize ya da hedef kitlenize ulaşmak için gerekli içerik ve e-posta pazarlama çalışmaları yapamamanıza neden olur.

Kargo yönetim araçları: Altyapı paketinizin kargo yönetimini de kolaylaştırması gerekir. Siteniz üzerinden siparişleri görüntüleyerek, hangi ürünlerin hangi müşterilere gittiğini ve kargo sürecini takip edebilmelisiniz. Bunun yanı sıra altyapı sistemini sağlayacı firmanın kargo firmalarıyla anlaşması olması, daha uygun ücretlerle kargo gönderimi yapmanıza fırsat vereceği için maliyetlerinizin düşmesine de yardımcı olur.

Alternatif ödeme sistemlerinin olması: İnternet üzerinde en yaygın olarak kullanılan ödeme sistemi kredi kartı olsa da e-ticaret siteniz üzerinde farklı ödeme sistemi alternatiflerinin olması, genelin dışında kalan ve farklı çözümler arayan kişilerin de sitenizden alışveriş yapmalarına yardımcı olur. Seçtiğiniz altyapı paketinin farklı ödeme alternatiflerini desteklediğinden ve size farklı bankaların Sanal POS çözümlerini sunduğundan emin olun.

Müşteri destek hizmetleri: Seçtiğiniz altyapı sağlayıcı firmanın size gerekli tüm konularda hızlı bir şekilde müşteri desteği sunacağından da emin olmalısınız. Sitenizle ilgili yaşanan bir takım problemlerde bu sağlayıcı firmaya ulaşabilmeli ve sorunlarınıza çözüm bulabilmelisiniz.

Raporlama ve verilerin istatistiksel takibi: E-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen faaliyetleri yakından takip edebilmeniz de gerekir. E-ticaret paketinizin size site trafiği, site ziyaretçileri, satışlarla ilgili veriler gibi farklı istatistiksel verileri raporlayabilme özelliğinin de olması işinizi daha iyi takip etmenize yardımcı olur.

Sosyal medya uyumluluğu: Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapmak ve siteniz üzerinde sosyal medya hesaplarınızı göstererek, ziyaretçileri bu hesaplarınıza çekebilmek için seçtiğiniz altyapının sosyal medya entegrasyonlarının olması da önemli bir detaydır. Bu entegrasyonların olması sayesinde Facebook Mağazası açabilir ya da Instagram üzerinden satış yaparak kendinize yeni bir satış kanalı oluşturabilirsiniz.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Seri 2

BÖLÜM 6 – Final

Nereden ve nasıl başlamalıyım?

Kendi e-ticaret sitenizi kurarak, işinizin sahibi olmak; fiziki dükkanınızı internete taşımak ve online satışlardan avantajlı bir şekilde yararlanmak için mağazanızı açmak istiyorsanız e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir farklı çözümler arasından ihtiyacınıza uygun bir paket seçerek, hızlı ve kolay bir şekilde online mağazanızı açabilirsiniz.

Amazon ile Türkiye’de ve artık Avrupa’da satışlara başlayın!

Türkiye’de satışa başlamak için illa ki göz atmanız gereken resmi websitesi için buraya tıklamayı unutmayın!

Avrupa’da satışa başlamak için kesinlikle göz atmanız gereken resmi websitesi için buraya bir göz atın diyoruz!

Son olarak Amazon Türkiye hakkında sıkça sorulan soruların cevaplarını hızlı bir özet şeklinde öğrenmek isterseniz aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.

AIESEC Türkiye Blog
Amazon’da E-ticaret Seri 2

Serinin sonuna geldik.Umarız bu seriden sizlerde en az bizim kadar keyif almışsınızdır.

Mutlu haftalar,

Yazar hakkında

Hakan Dede

Hakan, 9 Ağustos İstanbul doğumlu.Tarih kitapları ve ekonomi makaleleri okumaktan çok zevk alıyor.Karadeniz Teknik Üniversitesi'nde İngilizce Uluslararası İlişkiler okuyor. Netflix'te verimli vakit geçirmenin yollarını arıyor.Ona memleketini hatırlatan bağlamasıyla arasında özel bir bağ var.

Yorum yap