Yeni Tip Koronavirüs (COVID-19 adıyla bilinen) salgın dünyayı ve ülkemizi etki altına almış durumda. Kendimizi ve çevremizdekileri virüsün olası etkilerinden korumak adına alabileceğimiz en büyük tedbir; halk sağlığı uzmanlarının da önerdiği üzere ”sosyal mesafe” uygulaması. Sosyal mesafe uygulamasını hayata geçirirken evlerimizde geçireceğimiz zamanı en iyi şekilde kullandıracak tavsiyelerimiz.

''Sosyal Mesafe'' zamanını en iyi şekilde kullanmanız için rahat olacağınız ortamlarda bulunun.

1.Ekran Sürenizi Kısıtlayın

Gün boyunca evde oturmak beklenildiği üzere zaman zaman sıkılmanıza ve telefonunuzu alışılagelmişten çok daha fazla elinize almanıza neden olacak. Aşırı derecede telefon, bilgisayar ve tablet kullanmak, omuz, boyun ve baş ağrılarına sebep olmaktadır. Bu nedenle sizlere ilk önerimiz telefon ve bilgisayarlarınızda geçirdiğiniz zamanın yerini kitap okumak, müzik dinlemek, meditasyon yapmak gibi farklı bir aktivite ile doldurmanız.

Meditasyon gibi farklı bir aktivite ile hayatınızı şekillendirebilirsiniz.

2. Yeteri Kadar Hava Aldığınızdan Emin Olun

Kendimizi ve çevremizdekilerin sağlığını riske atmamak adına sosyal oramlardan olabildiğince uzak duruyoruz. Fakat zamanımızın çoğunu kapalı alanda geçirmek vücudumuzun havadan alınması gereken faydaları alamamasına bu nedenle sindirim sistemimizin bozulmasına ve bağışıklık sistemimizin çökmesine yol açar. Uzmanlar sosyal ortamlardan uzak durduğunuz, kalabalığın içerisine girmediğiniz takdirde günde yürüyüş yapmanızın, bahçeyle uğraşmanızın her hangi bir sorun teşkil etmediğini savunmakta. Bu nedenle sizlere önerimiz zamanınızın bir kısmını kendinizi ve çevrenizdekiler için bütün tedbirleri alarak temiz hava almanız yönünde.

Çalışmalarınızı gerçekleştirmeden önce yeteri kadar hava aldığınızdan emin olun ve çalışmalara öyle başlayın.

3. Gününüzü Planlayın

Bütün gün evde oturmanın getirdiği rahatlık gününüzü sandığınızdan çok daha verimsiz hale getirebilir. Özellikle bugünlerde evden çalışmak durumundaysanız sizlere önerimiz kendinize bir yapılacaklar listesi oluşturmanız ve gününüzü planlamanız yönünde. Planlarınıza güne başlayacağınız saati ve günlük almanız gereken uykuyu belirleyerek başlayabilirsiniz. Günlük rutininizi Toggl, Todoist, Harvest gibi uygulamaları ya da ajandanızı kullanarak daha etkili hale getirebilirsiniz.

Günlük planını hazırlayarak güne başlayın ve planlı çalışın.

4.Zamanınızı Kendinizi Geliştirmek İçin Harcayın

Yaşadığımız durum ne kadar can sıkıcı olsada bir çoğumuz okullarımız, sınav takvimlerimiz ve işlerimiz yüzünden kendimizi geliştirmemiz için ihtiyacımız olan zamanı bulamıyoruz. Bu nedenle aklınıza uzun zamandır takılan online bir kurs varsa başlayabilir, yabancı dilinizi geliştirebilir ya da farklı bir hobi edinebilirsiniz. Yapmanız gereken tek şey ilgi alanınız ile alakalı online kursları araştırmak ve günlük rutininizde bu kurs için saat belirlemek.

Zamanlarınızı değerlendirin ve kişisel gelişime önem verin.

5.Pozitif Kalın, Duygularınızı Paylaşın

Günlerce evde kalmak, sevdiklerinizden ve sosyal hayatınızdan ayrılmak sizleri panik ve korkuya sürükleyebilir. Bu dönemi bedensel sağlığınızın yanı sıra zihinsel sağlığınızı da koruyarak atlatmanız için en büyük önerimiz pozitif kalmanız ve duygularınızı olabildiğince sevdiklerinizle paylaşmanız. WhatsApp, Instagram, Twitter, Skype gibi sosyal medya kanallarını kullanarak sevdiklerinizle iletişime geçmeniz özellikle zihinsel sağlığınızı korumanızda önemli bir yer oynamakta.

Zihinsel sağlığınızı olumlu hale getirin. Pozitif kalın, duygularınızı paylaşın.

6. Egzersiz Yapın

Spor salonlarınız ve ekipmanlarınız yanı başınızda olmayabilir fakat bu düzenli olarak egzersiz yapmanıza engel değil. Telefonlarınıza çeşitli spor uygulamaları indirerek, videolar izleyerek ya da her gün 1 saat yürüyüş yaparak günlük egzersizlerinizi tamamlayabilirsiniz. Egzersizlerinizle birlikte düzenli beslenerek, bol meyve-sebze ve su tüketerek bağışıklık sisteminizi daha güçlü hale getirebilirsiniz.

BONUS: Eğlenin!

Kulağa farklı geldiğinin farkındayız, fakat durumu kendi içinizde basitleştirmeniz, halk sağlığı uzmanları tarafınca verilen tavsiyelerin dışına çıkmadan kafanızı dağıtacak şeylerle meşgul olmanız özellikle mental sağlığınızı pozitif yönde etkileyecektir.

Karantina altındaki İtalya halkının balkonlarından ve pencerelerinden birlikte şarkılar seslendirerek karantinanın yarattığı umutsuzluğu kırma yolundaki mücadelelerini paylaşarak yazımızı sonlandırıyor, ülkemiz ve dünyamızda virüsün en kısa sürede kontrol altına alınmasını diliyoruz.

Yazar hakkında

Sinem YAĞCI

Sinem, 8 Mart 1997 Samsun doğumlu. İzmir Ekonomi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümü öğrencisi.