Ben Çağla AKBAŞ. Marmara Üniversitesi Endüstri Mühendisliği 2.sınıf öğrencisiyim. Bu yaz AIESEC aracılığıyla Global Entrepreneur programı dahilinde Hindistan’a bir start-upta çalışmak üzere pazarlama stajyeri olarak gittim. Kendimi en çok geliştirdiğimi hissettiğim, potansiyelimin farkına vardığım, bambaşka bir kültürü tanıma fırsatı bulduğum, hayatımın en dolu dolu ve beni ben yapan tecrübesiydi.

Çalışmış olduğum start-up tüm enstitülere, okullara ve üniversitelere ulaşıp mezunlarıyla bağlantı kurmalarını, var olan bağlantıyı sağlamlaştırmalarını sağlayarak Hindistan’daki eğitim sistemini güçlendirmeyi hedefliyor. Bu amaçla enstitülere danışmanlık yapıyor, Mezunlar Ofisi kuruyor, mezunlarla ilişkiler hakkında okul müdürleri ve dekanların katılımıyla konferanslar düzenliyor ve mobil ortamda mezunlarla ilişkileri güçlendirmek adına her enstitüye özel bir Mezunlar Uygulaması sağlıyor. Ben de bu eşsiz start upta pazarlamadan sorumluydum. Stajyer demek eksik kalır bence, çünkü iş tanımlarına ve start up ortamına bakılırsa sorumluluklarım oldukça fazla ve tatmin ediciydi. Firmanın sosyal medya kanallarını aktif tutuyor, çeşitli bloglar yazıyor, aylık online gazete çıkarıyor, düzenlediğimiz Mezunlarla İlişkiler Konferansı için partnerler ve sponsorlar bulup okul müdürleri, dekanlar, profesörler ve Mezunlar Derneği Başkanları ile konferans için iletişime geçiyordum. Hindistan’ın en ünlü kariyer dergilerinin editörleri ve gazeteciler ile iletişime geçip, kendi dergi ve gazetelerinde yayınlamaları üzerine mezunlarla ilişkiler hakkında içerikler oluşturdum. Viral video çalışmam ise tecrübemi unutulmaz yapan noktalardan biri. Bunların dışında sorumlu olduğum şey de marketing stratejilerini oluşturmak, büyümek için büyük düşünmek ve bu doğrultuda aksiyon adımları atmaktı. Çünkü bir start upta çalışmak, bir ailenin parçası olmak her zaman inovasyon ve yaratıcı düşünmeyi gerektiyor. Dünyadaki iyi örnekleri araştırıp makaleleri okurken ve Hindistan’ın eğitim sistemini güçlendirmek adına çalışırken aynı ihtiyacın bizim ülkemizde olduğu düşüncesiyle tecrübem boyunca Türkiye’deki ve Kıbrıs’taki üniversitelere ulaşmaya ve mobil uygulamadan bahsetmeye çalıştım. Tecrübemi mükemmel kılan etkenlerden biri de şu an 10’dan fazla üniversite ile iletişimde olmamız. Şu an firmanın hedefi Türkiye pazarında büyümek. Şimdi tekrar oturup düşünürsek Türkiye’deki hangi büyük firma bize bu iş tanımlarını sağlıyor ve potansiyelimizi keşfetmemizi sağlayan bir alan tanıyor? Bu start upta çalışmak sanırım benim için bir kilometretaşı, düşüncelerimi değiştiren, vizyonuma maksimum katkıyı sağlayan, hedeflerimi ve fikirlerimi gerçekleştirebileceğim inancını veren hayatımın mükemmel tecrübesiydi. O firmada çalışan 7 kişinin tutkusunu, cesaretini ve inançlarını görmek, iliklerime kadar hissetmek ve o aile ortamında vizyonumuz doğrultusunda tutkuyla çalışmak beni değiştirdi, dediğim gibi beni bugünkü ben yaptı.

Hindistan’dan uzun uzun bahsetmeyeceğim, yoksa bu yazı hiç bitmez

Yüzlerce kültürün aynı ülkede barındığı ve farklılığa rağmen insanların birbirlerine ve kültürlerine saygı duyarak yaşadığı, baharatlı, bir o kadar da zengin yemek kültürlerinin barındığı, rengarenk kıyafetleriyle ve doğal güzellikleriyle bu ülke gerçekten bir harika. Kesinlikle tecrübe edilmesi, görülmesi gereken bir ülke. Hindistan anlatılmaz, yaşanır.

İyi ki böyle mükemmel tecrübeyi böyle mükemmel, böyle farklı bir kültürde yaşama fırsatı buldum. Yaşadığım her kültür şoku, ofisteki her günüm benim için çok değerli, çünkü onlar beni geliştirdi, onlar beni değiştirdi. Şimdi gerçekten kendimi bir “Global Entrepreneur” olarak tanımlıyorum. Kesinlikle herkesin start-up kültürünü yaşaması, ülkemizin ve dünyamızın ihtiyaçlarının farkına varıp fikirlerini, hayallerini gerçekleştirmeleri için bir adım atması gerekiyor. Ben orda gördüm ki eğer bir fikrin varsa gerçekleştirmek imkansız değil, hele bir start-upta asla!

Çağla Akbaş / Hindistan